مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 10:552023-09-03اجتماعي

پرونده ویژه «اشتغال خُرد»| عقیق های اشتغال آفرین کویر «خور»


در روستای ملی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی اهالی آن از دل سنگ نان می خورند چرا که اکنون این روستای کویری خراسان جنوبی به روستایی اشتغال آفرین و کارآفرین با وجود سنگ های رنگی عقیق دشت خور مبدل شده است.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ آن روز گویی حال و هوایم از روزهای قبل بهتر بود خوشحال و خرامان خرامان از پی گوسفندان در کویر خور می رفتم و در حال مراقبه ای درونی همراه با هوی هوی باد که در گوش کویر می پیچید بود.

همین طور که به عظمت و بی انتهایی کویر یک دست خور می نگریستم و عظمت پدیده آورنده آن را تحسین می کردم به ناآگاه برقی از انعکاس نور درخشان خورشید بر روی قطعه ای خوش رنگ از سنگ ها نگاهم را به خود جلب کرد و ناخودآگاه خم شدم این سنگ ها خوش رنگ و زیبا را برداشته و نگاهی عمیق تر به آن انداخته بعد داخل جیب لباسم گذاشتم.

ماجرای پیدا کردن این سنگ های درخشان و خوش رنگ و لعاب نیز به 12 سال قبل برمی گردد و قصه پس از آن هم این طور ادامه یافت بعد از آن ماجرا روزی در یکی از کوچه های بافت بار ارزش خور در حال عبور بودم که فردی متشخص و به نظر تحصیل کرده و مهندس را دیدم او هم با من مصافحه ای و خود را معرفی کرد.

بعد از معرفی متوجه شدم که حدسم درست بود مهندس و اهل اصفهان.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده ویژه «اشتغال خُرد»| عقیق های اشتغال آفرین کویر «خور»

پرونده ویژه «اشتغال خُرد»| عقیق های اشتغال آفرین کویر «خور»